آبکاری کروم و واکنش مخرب خوردگی

آبکاری کروم و واکنش مخرب خوردگی

آبکاری کروم و واکنش مخرب خوردگی


آبکاری کروم: یک حفاظت عالی در برابر خوردگی

هر چیزی ساخته شده از آهن یا فولاد هدف اصلی برای نیروهای مخرب خوردگی است. خوردگی به دلیل واکنش شیمیایی بین رطوبت، فضای اطراف و اتم هایی که مواد فلزی را تشکیل می دهند رخ می دهد. خوردگی یک مشکل جدی است که می تواند منجر به تخریب زودرس پل ها، ساختمان ها، وسایل نقلیه، لوازم و هر چیز دیگری باشد که با فلز و سایر مواد ساخته شده است.

زنگ قرمز و سفید: تفاوت چیست؟

دو نوع متداول خوردگی که بر روی فلزات اثر می گذارد، زنگ قرمز و سفید است. اکثر مردم با آن ها آشنایی قبلی دارند. زنگ قرمز تشکیل اکسید آهن است، مواد قهوه ای مایل به قرمز است که شما اغلب در بدنه اتومبیل های قدیمی تر که در طول زمان در معرض خوردگی قرار گرفته است می بینید. زنگ سفید در واقع هیدروکسید روی است که شکل پودر مومی سفید دارد و زمانی تولید می شود که روی برای پوشاندن محصولات فولادی استفاده می شود و با رطوبت و هوا واکنش می دهد.

آبکاری الکتریکی برای جلوگیری از خوردگی

آبکاری الکتریکی یکی از محبوب ترین روش های مورد استفاده برای کنترل خوردگی است. آبکاری الکتریکی، پوشش دادن روی سطح یک محصول فولادی یا آهنی توسط یک فلز دیگر است. این پوشش فلزی به عنوان یک مانع عمل می کند که می تواند باعث کند شدن و حتی جلوگیری از تشکیل خوردگی در مواد زیرین شود که به عنوان بستر شناخته می شود. در حالی که «روی» اغلب فلز انتخابی برای حفاظت از خوردگی است، یک آلیاژ روی نیکل نتایج بهتر و مقاومت طولانی مدت تر نسبت به پوشش با روی دارد. در واقع، روی نیکل یک انتخاب عالی برای حفاظت از خوردگی در صنعت خودرو است.

آبکاری شیمیایی

آبکاری شیمیایی یک نوع از آبکاری الکتریکی است که نیازی به استفاده از جریان الکتریکی ندارد. در عوض، رسوب از طریق یک واکنش شیمیایی اتوکاتالیستی اتفاق می افتد. این امر پوشش را یکنواخت تر می کند و باعث افزایش توانایی برای مدیریت ضخامت پوشش می شود. وقتی نیاز به یک حفاظت کننده عالی می باشد آبکاری شیمیایی نیکل شایعترین نوع از روش آبکاری شیمیایی است.

حمام آبکاری شیمیایی نیکل معمولا شامل فسفر است. تنظیم مقدار فسفر بر روی توانایی پوشش شیمیایی نیکل برای جلوگیری از خوردگی در محیط های خاص تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، پوشش کم فسفر بهترین محافظت در برابر خوردگی را در محیط قلیایی فراهم می کند، در حالی که محتوای فسفری بالا برای محیط اسیدی مناسب است.

اندازه گیری سطح حفاظت از خوردگی با تست اسپری نمک

تست اسپری نمک به طور گسترده به عنوان روش قابل اعتماد برای اندازه گیری اثربخشی پوشش ضد خوردگی به شمار می رود. به عبارت ساده، آزمایش اسپری نمک مستلزم استفاده ثابت از یک محلول نمکی آب به یک ماده پوشش داده شده برای ارزیابی طول مدت زنگ زدگی روی سطح است.

آبکاری قربانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه درباره ماتماس با ما گفتگو
مشاوره و فروش 09123061233